2011. január 1., szombat

Jézussal jól kezdődik

A
 tegnapi igén (Zofóniás 3,1-20) keresztül, tekintsünk vissza, 2010-re. Annyit megállapíthatunk, hozzánk is szólt az Úr az elmúlt év folyamán. Több bibliai könyvet olvastunk végig egy év alatt, és hirtelen nem tudjuk megmondani hány olyan alkalmon vettünk részt, ahol Isten igéjét hirdették a számunkra. a heti istentiszteletek, bibliaórák, találkozók és konferenciák áldott alkalmai, de vajon mit kezdtük az igével?  Hogyan fogadtuk a személyesen nekünk címzett üzenetet? Hallgattunk-e mindarra, amit Urunk mondott nekünk? Személyes csendünkben segédeszközök nélkül próbáljunk felidézni a múltévből olyan gondolatokat, amelyeket Istentől kaptunk, és azzal a hittel fogadtuk, ez az Ő akarata a számunkra. Emlékszünk-e még rájuk és megcselekedtük-e őket? Izráelről azt mondta az Úr: „Nem hallgatott a szóra.”  Vajon ránk azt mondhatja-e, hogy hallgattunk a szóra, vagyis azt tettük, amit mondott?
A második versben olvassuk „nem fogadta meg a fenyítéket”, innen látjuk, hogy azért nem hallgatott Izráel a szóra, mert Istentől kritikát kapott. Az Úr megítélte életvezetésüket, ők azonban nem értettek ezzel egyet, és nem fogadták le. Később majd rájöttek, mennyire nem cselekedtek helyesen, mert ha fáj is a fenyíték általa gyógyítani akar az Úr, sőt vissza akar téríteni az ítélet felé vezető útról. Ők nem vették Isten szavát komolyan ezért fogságra mentek néhány évtized múlva. Zofóniáson keresztül a kemény szavak után a visszatérés, az új élet ígérete is felhangzik. „Megváltoztatta az Úr a te ítéletedet” (15 Károli), ez a vers számunkra is öröm üzenetet hirdet, mert a mi halálos ítéletünket változtatta meg a golgotai kereszten az Isten. „Eltörölte a követelésével minket terhelő adóslevelet, amely minket vádolt, eltávolította azt az útból, odaszegezve a keresztfára” (Kol 2,14).
Az új évet Ézsaiás próféta könyvével kezdjük (Ézsaiás 1,1-17). Bizony, ha beletekintünk az igébe, azt kell látni, hogy Isten felkészít minket az új évre. Mégpedig azáltal, hogy megmutatja szívünk röntgen felvételét, azért, hogy közölje, ha nem változtok, ne várjatok jobb, különb évet az előzőtől. Mert mitől is lenne jobb, ha mi ugyanazok maradunk, akik tegnap voltunk?
Amikor elolvastam a napi részt arra gondoltam lesznek, akik megorrolnak, már megint kritikusan szólok, szidok, és nem dicsérek. Testvérek, mit mondhatok én, ha így lát az Isten, ha ezt a képet állította ki rólunk? Mert én dicsérhetek és mondhatom a rosszat jónak, de az attól még az Úr szemében rossz marad, mint ahogy a bemutatott áldozatok sem változtatták meg a valóságot.  Isten látta a fej és a szív, beteg állapotát (5-6). A megoldást is közli igénk: „Mossátok tisztára magatokat! Vigyétek el szemem elől gonosz tetteiteket! Ne tegyetek többé rosszat” (16). Nincs más út a megváltozáshoz, mint az Úr Jézus vére által megtisztulni. Ez az egyetlen tisztítószer, amely minden vétket ki tud tisztítani az életünkből. E nélkül nincs megváltozás, nincs új élet, és minden marad a régiben. Mert hiába tisztogatjuk meg a medret, ha a forrásból, amely táplálja, szennyezett víz ömlik. A forrást kell megtisztítani, és akkor, tiszta áldott víz, szent élet csörgedezik tovább.
János apostol első levelének utolsó versei is (5,18-21), arról beszélnek, ha a forrás, azaz a szívünk megváltozott, mert újjászülettünk, akkor más lesz az életvezetésünk.  Mert, nem azt írja János, hogy nem vétkezik, mert mi nem tudunk nem vétkezni, hanem, aki Istentől született, már nem jár a pogányok útján, már nem esik jól számára a bűn. Isten gyermekének nem jelent élvezetet a bűn, hanem fáj neki, ha mégis vétkezik Ura ellen.  Isten gyermeke megőrzi magát, vigyáz magára, mert a világ a gonoszságban vesztegel. Vagyis a hívőt is körülveszi a gonoszság, de igyekszik azt elkerülni, és megmaradni az élet útján.
Az Újszövetségből Márk evangéliumát (1,1-8) kezdtük el olvasni. Az evangélium Jézussal kezdődik, Ő maga a jó hír számunkra. Azt üzeni Márk evangélista ezzel a számunkra, hogy akkor fog jól kezdődni az évünk, ha Jézussal kezdjük. Ha Hozzá megyünk és elcsendesedünk Előtte, amint a Bethániai Mária is tette, akkor jól fog indulni az év. Sőt, ha Őt követjük, mert azért szólít meg, hogy követésére hívjon, jól is fog folytatódni. Mert bár nem tudjuk, mit hoz az év, de ha Őt követjük, félelemmentesen élhetünk, hiszen a legnagyobb vihart is képes lecsendesíteni, akár bennünk, akár körülöttünk támadjon is. Keresztelő János is azt mondta: „Utánam jön, aki erősebb nálam, és én még arra sem vagyok méltó, hogy lehajolva saruja szíját megoldjam” (7). ebben az évben figyeljünk és hallgassunk az Erősebbre, Jézusra.

Én csodálva, imádva nézek a kegyelme tengerébe,
és hallgatom édes örömmel, mit róla szól s mond az ige.
Szent vére bűnt befedez, tisztára mossa ruhám;
a bizalmam ebbe vetem, reményem a Krisztus csupán.

Ó, mily sok időt veszítettem, és nyögtem a terhek alatt;
de hogy magam őneki adtam, lelkemről a súly leszakadt.
Szent vére bűnt befedez, tisztára mossa ruhám;
a bizalmam ebbe vetem, reményem a Krisztus csupán.

A hű keze szívemet érte: ím, meggyógyítalak most én;
s én megfogtam ruhája szélét, és szent erő áradt belém.
Szent vére bűnt befedez, tisztára mossa ruhám;
a bizalmam ebbe vetem, reményem a Krisztus csupán.

Most vélem a béke királya, ő vezeti lépteimet,
s oly drága az ige az ajkán: a békém adom teneked.
Szent vére bűnt befedez, tisztára mossa ruhám;
a bizalmam ebbe vetem, reményem a Krisztus csupán.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése