2021. február 23., kedd

Ő ment meg!

 

T

esti tisztátalanságokról, vagyis a megszokottól eltérő működésről, betegségekről olvasunk (3Móz 15,1-33). Mindig az jelenti a fő problémát, amikor a testünk működése eltér attól a rendtől, amit Isten alkotott. Amikor a rend szerint működik, havi rendszerességgel ismétlődik, amikor eltelik ez az időszak, az Úr elé járulnak, áldozatot mutatnak be és megtapasztalják az Úr megtisztító hatalmát. Ezeknek a folyásos problémáknak a velejárója a vízben való mosakodás. Mindent meg kell mosni, és ez jelzi, semmilyen szenny nem távozik el csakúgy, mindent meg kell mosni. És ez rámutat az Úr Jézus áldozatára. Elmondja, hogy az életünk csak akkor válik tisztává, ha az Ő vére megtisztít. A bűn olyan ragály, amit semmi más nem tud eltávolítani, csakis az Úr vére. Ha megvalljuk bűneinket, ő megtisztít minden bűntől.

A víz Urunk lényére is mutat, Ő az élet vize, és aki Hozzá jön, élő vizet kap, annak a belsejéből élő víz folyamai áradnak. Ez a víz tisztít meg naponta. Az Úr Lénye, és a Szent Lélek Isten az, Aki ha betölt, átmossa a szívünket. A Lélek az ige által naponta tisztogat. Megtisztítja gondolkodásunkat a világ gondolataitól. Nagy szükség is van erre, hiszen egész nap árad felénk a világ elképzelése, két kanállal faljuk a híreket. Annyi információ árad felénk, mint még soha. És mivel ezeket többször is megismétlik, belénk ivódnak. Vajon közben feltesszük magunkban a kérdést, de mit mond az Ige ezekről a dolgokról? Mi Isten gondolata? Minden hír után az igéhez kellene fordulnunk, és nem elfogadni azt, amit hallunk. Az ige ezt üzeni: „Mert az én gondolataim nem a ti gondolataitok” (Ézs 55,8). Mindez azt jelenti, Isten nem úgy látja a dolgokat, mint mi, és nem ugyanaz a véleménye egy történésről, mint nekünk. Azért adta az igéjét kezünkbe, hogy forduljunk Hozzá. Mindig keressük meg, mit is mond az Úr. Ha nem tesszük, sodródni fogunk a világgal.

Az Úr Jézus Krisztus újat hozott, figyeljük Őt. Nem az addig megszokottak szerint állt az emberekhez. Gondoljunk a vérfolyásos asszony, vagy más olyan betegre, akik a mózesi törvény szerint tisztátalanoknak számítottak. Nem tartotta magát távol tőlük, hanem megközelítette, vagy magához engedte őket. Senkit nem küldött el, hogy előbb hét napig vonuljon félre, majd aztán jöjjön. Így azután Ő jelentette a reményt mindenki számára. A vérfolyásos asszony remegve vallotta meg, hogy ő érintette Jézust. Azonban mielőtt vállalja tettét az Úrból erő áradt ki. Tehát nem volt semmi feltétel, hanem az Úr ereje meggyógyította őt. Jöhetünk Őhozzá bűneinkkel, elrontott életünkkel. Miért? Mert Nála van a tisztítószer. Amivel mi nem boldogulunk, amire nem találunk orvosságot, arra Nála van megoldás. Kereszten odaadott élete megtisztít, és új életre szabadít fel. Adjunk hálát az Úrnak, amiért nem kell már kirekesztettként élni, hanem lehetőséget kapunk a megtisztulásra, az újrakezdésre. Köszönjük, hogy az Úr eltörölte minden bűnünket, tisztátlanságunkat. És így jöhetünk Hozzá. Hogyan? Hit által. Mert a vérfolyásos asszony sem az érintéstől gyógyult meg, hanem a mögötte található hit által. Hitte, hogy Jézust elég csak megérintenie, elég Vele találkozni, és meggyógyul. Ez a hit közvetítette az Úr erejét. Ez a hit azok után, hogy senki nem tudta meggyógyítani Isten ajándéka. A hit Isten ajándéka. Emberileg feladta, de amikor Jézusról hallott, hit támadt a szívében, ami azt a gondolatot hozta, menj Jézushoz, és nem fogsz csalódni. Menjünk az Úr Jézushoz, akkor is, ha keserű tapasztalatok vannak mögöttünk, ha úgy gondoljuk nincs már segítség. Ő a segítség. Jöjj hittel!

Lázár kijött a sírból, Jézus szava beindította az életfunkciókat (Jn 11,45-52). Jézus szava életbe hoz. Ma is az Ő szava, az ige elevenít meg. Használjuk az Úr szavát, tegyük ki hatásának magunkat. Ha így cselekszünk, életünk halott részei is megelevenednek. Lázár puszta jelenléte bizonyságtétel. Nincs szükség beszédre, mert az, hogy kijött a sírból és megy, mutatja, hogy él. Halottból élővé lett, ez bizonyságtétel. Amikor halottból élővé lesz valaki, önmagában is bizonyságtétellé válik. Miért? Mert különbség van a halott és az élő között.

Sokan hittek Jézusban, mert látták szavának erejét. Látták, hogy általa a halál erői eltávoznak, és átadjak a helyet az életnek. Ezt a változást, csak Isten képes végbevinni. Ha Jézus által ilyen dolgok történnek, az azt üzeni, Isten eljött a világba. És ha eljött, akkor az ember jöjjön Hozzá. Nem okoskodni kell, hanem Hozzá jönni, mégpedig hittel és alázattal leborulva.

Azonban nem hisz mindenki az Úrban. A vallási és politikai élet vezetői nem hisznek. Meg vannak kötözve a pénztől és a hatalomtól. Féltik magukat, pozíciójukat. Tévesen azt gondolják, ők mentik meg a népet, és az országot. Milyen sokszor mi is azt gondoljuk, megmentjük magunkat, népünket. És ehhez emberi eszközöket akarunk felhasználni. Bárcsak látnánk, az Úr Jézus a Megmentő. Ha mi akarjuk akár magunkat, akár a másik embert megmenteni, elveszítjük. Csak Ő tud megmenteni. Amit mi tehetünk, hogy hittel Rábízzuk magunkat, másképp elveszítjük magunkat, elengedjük saját megoldásainkat, és hagyjuk, hogy Ő cselekedjen. Ezek az emberek Jézust engedik el, meg vannak tévesztve, mert Jézus nélkül nincs megmentés. Ha Jézust elengedjük, nem ment meg semmi, se a vallásunk, se a népünk.

Bárcsak meglátnánk, Jézust kell megragadnunk. Bármit mutat is a jelenlegi helyzet, az igének higgyünk. Az ige pedig azt üzeni, Jézusban van megmaradásunk. Ezek az emberek Jézust a keresztre adták, mert úgy gondolták, akkor megóvják magukat és a népet is. Azonban pont így vesztettek el mindent. Jézus nélkül, a Belé vetett élő hit, a Neki való engedelmesség nélkül minden elveszik. De most még jöhetünk hittel, még segítségül hívhatjuk Őt.

Kajafás jól mondta, Jézus halála megment, de ehhez, mellette kell dönteni. Már nem ószövetségi alapon működik Isten kegyelme, hanem személyes döntés alapján. Nem elég kollektíve hinni, hogy Ő értünk meghalt, hanem le kell tenni személyesen bűneinket. Amikor átéljük, az Ő megmentő kegyelmét, az egy új életformát hoz magával. Azt jelenti, hogy a régi életem lezárult, és egy új kezdődik. Ebben az újban már Őreá figyelek. Szava vezet, és amit mond, azt cselekszem. Másképp, aki élő hittel hisz Benne, annak már megváltozik az élete. Nem a világ szerint alakítja dolgait, és a bűn már nem jelent örömöt, hanem inkább undort vált ki. Krisztussal, ami korábban természetes volt, az már taszít. Teljesen új irányt vesz az életünk. Követjük Őt, és megtapasztaljuk, Jézus nem oda megy, ahová mi korábban mentünk. Ha én még mindig azokon a területeken vagyok látható, mint korábban, akkor nem Őt követem.

 

 

Az Isten a mi reménységünk

 

Erős vár a mi Istenünk!

1. Az Isten a mi reménységünk, Midőn reánk tör ellenségünk, Minden háborúságinkban

Megtart erős hatalmában. Azért a mi szívünk nem félne, Ha az egész föld megrendülne,

És a hegyek a tengernek Közepibe bedűlnének.

2. Ha a tenger szörnyen zúgna is, Minden víz felzavarodnék is, És ha a sebes szélvész-

szel A hegyek hányatnak széjjel: A szép folyóvíz mindazáltal :/: Az ő szép tiszta folyásá-

val Az Istennek szent városát, Megvigasztalná hajlékát:

3. Mert közepén lakik az Isten, Azértan romlása nem lészen; Semmi ínségbe nem ejti,

Az Isten jókor megmenti. A pogány népek dúlnak-fúlnak, :/: Nagy sok országok feltá-

madnak, De az ő haragos szava Mind e földet elolvasztja.

4. De az Isten minden időben Mivelünk vagyon ínségünkben; Jákób Istene oltalmunk, A

Zebaóth erős várunk! Jertek, lássátok e nagy Úrnak, :/: Csuda dolgait hatalmának, Ki

mind e föld kerekségét, Elpusztítja ékességét!

5. E földön széjjel nagy hadakat, Ő megcsendesít háborúkat, Ívet, kopjákat megrontat,

Társzekereket felgyújtat, Így szólván: mindnyájan halljátok, :/: Hogy erős Istenetek va-

gyok, És hogy birodalmam vagyon Minden népen e világon!

6. Summa szerint: az erős Isten Velünk van minden ínségünkben; Jákób Istene oltal-

munk, A Zebaóth erős várunk!

 

 

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése